Általános szerződési feltételek
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
A jelen általános szerződési
feltételek a Kiss Tünde által üzemeltetett www.folkandvintage.hu internetes
áruházban történő vásárlás jogi feltételeit tartalmazza. Ön megrendelésének
jóváhagyásával a távollevők közötti szerződéskötésre vonatkozó jogszabály (17/1999.
(II.5.) kormányrendelet) értelmében a feltételeket elfogadja, ezért kérjük,
rendelésének véglegesítése előtt feltétlenül olvassa el.
CÉGADATOK
Szolgáltató neve: Kiss Tünde EV
Székhely: 3176 Hollókő, Béke út 12.
Levelezési cím: 3176 Hollókő, Béke út 12.
Cégjegyzékszám: -
Nyilvántartási szám: 28253883
Nyilvántartó Szécsényi Okmányiroda
Adószám: 65843594-1-32
Képviselő neve: Kiss Tünde
Mobil: +36-20-569-7525
email: info@folkandvintage.hu
Számlaszám:
Kiss Tünde OTP Bank: 11773054-00732242-00000000
FOGALMAK
Felek: Eladó és Vevő együttesen
Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti
tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya
fogyasztónak minősül
Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére
szolgál
Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus
levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés
Távollévők közötti kommunikációt
lehetővé tévő eszköz: olyan
eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében –
szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a
címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett
hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes
hozzáférést biztosító eszköz
Távollévők
között kötött szerződés: olyan
fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás
nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű
fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a
szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt
alkalmaznak
Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon
értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a
Szerződés tárgyát képezi
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti
tevékenysége körében eljáró személy
Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő
szerződést kötő személy
Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött
szerződések esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári
Törvénykönyv szerinti,
1.
a
szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés
megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak
hiányában önként vállal, valamint
2.
a
jogszabályon alapuló kötelező jótállás
Vonatkozó jogszabályok
A Szerződésre a magyar jog előírásai az
irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus
kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő
szolgáltatások egyes kérdéseiről
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós
fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó
és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és
vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági
és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
1997. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
2011. évi CXX. törvény az információs
önrendelkezési jogról és az információszabadságról
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU)
2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő
állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan
területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival
szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet,
továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU)
2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes
adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad
áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről
(általános adatvédelmi rendelet)
Az ÁSZF hatálya, elfogadása
A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a
vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen
Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek
megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat és
kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési
határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat,
valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
A Honlap használatához szükséges azon
technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető
egyéb tájékoztatások nyújtják.
Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles
megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit.
A szerződés nyelve, a szerződés formája
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések
nyelve a magyar nyelv.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem
minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.
E-számlázás
Társaságunk a 2007. évi
CXXVII. törvény 175. §. szerinti elektronikus számlát alkalmaz. Ön a jelen ÁSZF
elfogadásával belegyezését adja az elektronikus számla alkalmazásához.
Árak
Az árak forintban
értendők. Az Eladó alanyi adómentes ÁFA értékesítés szempontjából, így az
áraknak ÁFA tartalma nincs. Az árak tájékoztató jellegűek. Nem zárható ki
annak a lehetősége, hogy üzletpolitikai okból az Eladó az árakat módosítsa. Az
árak módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre. Amennyiben Eladó
az árat hibásan tüntette fel, a már megkötött szerződések esetében az ÁSZF
„Eljárás hibás ár” pontja alapján jár el.
Eljárás hibás ár
esetén
Nyilvánvalóan
hibásan feltüntetett árnak minősül:
- 0
Ft-os ár,
- kedvezménnyel
csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os
termék esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált
termék).
Hibás ár feltüntetése
esetén Eladó felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának
lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli
valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a
megrendelést.
PANASZÜGYINTÉZÉS ÉS JOGÉRVÉNYESÍTÉSI
LEHETŐSÉGEK
A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó
tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken
terjesztheti elő:
- Telefon: +36-20-569-7525
- Internet
cím: www.folkandvintage.hu
- E-mail: info@folkandvintage.hu
A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti
a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak,
illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók
részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban
álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt a
vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni.
Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali
kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos
álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy
másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a
fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás
felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon
belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően
- az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli
panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a
vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül
alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését
követően harminc
napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése
iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb
határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a
vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési
szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles
egyedi azonosítószámmal ellátni.
A
panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
1.
a
fogyasztó neve, lakcíme,
2.
a
panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
3.
a
fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok,
dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
4.
a
vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben
a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
5.
a
jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési
szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó
aláírása,
6.
a
jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
7.
telefonon
vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli
panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A
vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt
évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A
panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban
tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy
békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia
kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy
tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és
internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is
ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében
igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói
jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési
lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Fogyasztóvédelmi
eljárás
Panasztétel
a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói
jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint
illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság
dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú
hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei
kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/
Bírósági eljárás
Ügyfél jogosult a
fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére
polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény,
valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései
szerint.
Békéltető
testületi eljárás
Tájékoztatjuk,
hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói
panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye
szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület
eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással
közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó
erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó
kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A vállalkozást a
békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
Ennek
keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására
történő válaszirat
megküldési kötelezettsége, továbbá
kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson
egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).
Amennyiben
a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető
testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás
együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli
egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A
fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság
rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a
vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó,
bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló
törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló
törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem
mellőzhető majd a bírság kiszabása.
A
bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer
forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió
forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és
középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó
árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező
bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés
nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban
való aktív részvételének biztosítását célozza.
A
békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson
kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói
jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek
eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű,
gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A
békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a
fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel
kapcsolatban.
A
békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető
testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének
levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan
eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki
címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és
a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia
kell
a.
a
fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
b.
a
fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett
telephelyét,
c.
ha
a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett
kérelmezett testület megjelölését,
d.
a
fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok
bizonyítékait,
e.
a
fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással
közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
f.
a
fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület
eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél
beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti
kérelemelőterjesztésére nem került sor,
g.
a
testület döntésére irányuló indítványt,
h.
a
fogyasztó aláírását.
A kérelemhez
csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára
a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli
nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó
rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés
megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a
kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ
itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető
el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság
létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen
keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó
jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a
bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy
például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni
egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem
akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés
eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen
kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
A VÁSÁRLÁS MENETE
A termékekre kattintva az oldal felhozza a webáruházban található összes
terméket, termékkategóriákat. Amennyiben részletes információra kíváncsi, a
képre kattintva a termék kinagyítható, illetve a képre húzott egér a kiegészítő
információkat ad. A termék alatt található az egységár, a csomagolás módja és a
rendelhető egységek megjelölése.
A termékek kosárba helyezése semmilyen kötelezettséget nem jelent sem az Ön,
sem Kiss Tünde részéről. A kosárba helyezheti mindazokat a termékeket,
amelyekről úgy gondolja, hogy meg fogja vásárolni. A későbbiek során azonban
törölhet termékeket (akár az összest) a kosárból, vagy újabbakat helyezhet bele
még a vásárlás véglegesítése előtt.
A vásárlás elindításához adja meg a vásárolni kívánt darabszámot, majd
kattintson a kosár feliratú gombra. A képernyő jobb felső sarkában a
kosár tartalma nézetre kattintva a kosár aktív tartalma látható a termékekkel.
Amennyiben még vásárolni szeretne újabb termékeket, a bal oldalon elhelyezett
kategória listára vagy a vásárlás folytatása gombra kattintva visszajuthat a
webáruházba.
A kosár tartalma nézetben még utoljára lehetősége van módosítani az egyes
termékekre vonatkozó megvásárolni kívánt darabszámot (ekkor a darabszámot
jelölő négyzet mellett található frissítés gomb megnyomása szükséges),
tételeket törölhet a listából, illetve elküldheti a megrendelését.
A megrendelés elküldéséhez a regisztráció nélküli vagy a bejelentkezés felirat
megnyomásával juthat el. Itt a csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező, mely
kizárólag a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatokat kéri.
A rendelés összesítő oldalon utoljára áttekintheti a megvásárolt
termékeket, illetve tájékoztatódhat a rendelési összeghez tartozó szállítási
díjról is. A termékek, illetve a darabszámok ekkor már nem módosíthatók.
A megrendelést a Magyar Posta általi átvétellel teljesítjük.
A rendelés leadását követően rendszerünk azonnal, automatikusan küld egy
e-mailt, megerősítést a rendelésben leadott termékek feltüntetésével, a
vásárlás összegével és a fizetendő végösszeggel. A termékek kiszállításának
dátuma a megrendelést követő 3-5 munkanap árukészlettől függően. Ha
ez egyéb okokból nem teljesülne, kollégánk egy e-mailben jelzi a
szállítás dátumát. Amennyiben az Ön által választott termék egyedi és
megrendelésre készül, akkor az elkészítési és szállítási határidők emailban
pontosításra kerülnek.
Felhívjuk minden kedves vásárló figyelmét, hogy az internetes kereskedelemre
vonatkozó jogszabályok értelmében, az áru megrendelése egyben kötelezettséget
is keletkeztet a termék megvásárlására és átvételére, mivel szerződés
létre jön, ha a kereskedő automatikus visszaigazolását követően egy újabb
e-mailben értesíti a vásárlót a megrendelés teljesítéséről, a termék
kiszállításának időpontjáról.
VÉTELÁR
Az árak forintban
értendők. Az Eladó alanyi adómentes ÁFA értékesítés szempontjából, így az
áraknak ÁFA tartalma nincs. Az árak tájékoztató jellegűek. Nem zárható ki
annak a lehetősége, hogy üzletpolitikai okból az Eladó az árakat módosítsa. Az
árak módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre. Amennyiben Eladó
az árat hibásan tüntette fel, a már megkötött szerződések esetében az ÁSZF
„Eljárás hibás ár” pontja alapján jár el.
Az ajánlati ár az adott
pillanatban érvényes, és csak akkor válik végleges árrá, ha a megrendelő a
rendelési folyamat lépéseit szabályosan elvégzi, és a rendelést jóváhagyja. A
termék és a szállítási ár az az ár, amely a jóváhagyáskor a termék
megnevezése mellett, majd a rendelésről küldött visszajelző e-mailben is
szerepel. A végleges ár csak a felek közös megegyezésével módosítható.
Amennyiben valamely rendelés vagy rendelések bármilyen okból módosításra,
összevonásra kerülnek, a módosított rendelésre a módosítás időpontjában
érvényes szállítási és fizetési kondíciók vonatkoznak.
RENDELÉSI, TELJESÍTÉSI FELTÉTELEK
A www.folkandvintage.hu internetes
áruházban történt rendeléssel minden vásárló kijelenti, hogy elfogadja a jelen
üzletszabályzatot, tisztában van a rendelés menetével.
A rendeléseket rendszerünk e-mailben automatikusan visszaigazolja.
Kiss Tünde a megvásárolt termékeket raktárkészlet függvényében legkésőbb
5-10 munkanapon belül küldi el, kivéve ha a megrendelés egyéb okból pl.
mennyiség nem teljesíthető. Készletünk folyamatosan változik, ezért
előfordulhat, hogy a weboldalon még szereplő termék már nincs készleten és
megrendelését nem, vagy csak részben tudjuk teljesíteni. Természetesen ilyen
esetben e-mailben értesítjük Önt és egyeztetjük módosított rendelését.
FIZETÉSI MÓD
A megrendelt árut előre utalással a megadott bankszámlaszámra kell fizetni.
SZÁLLÍTÁSI FELTÉTELEK
Az áruházban kiválasztott és megrendelt termékeket a Magyar
Posta juttatja el a vásárlóhoz. A kiszállítás határideje a rendelés feladásától
számított 3*-5 munkanap.
A Magyar Posta minden nap hétfőtől péntekig, reggel 8 és délután 5 óra között
kézbesíti a csomagot.
Kérjük vegyék figyelembe, hogy nem tudjuk előre pontosan megmondani, hogy az
adott területen mikor kézbesítenek a postai dolgozók. Amennyiben sem Ön, sem
családtagja a várható kézbesítéskor nem tartózkodik otthon, akkor értesítést
kap, és Önnek 10 nap áll rendelkezésre, hogy a megadott Posta Hivatalban
átvegye a csomagját.
Postán maradó kézbesítés esetén a csomagért Önnek kell bemenni az Ön által
megadott Posta hivatalba. A csomag érkezéséről Önnek kell érdeklődnie. A
feladószelvény száma alapján Postan honlapján nyomon tudja követni a
csomagjának útját.
Szállítás külföldre. A folkandvintage termékek
Magyaroroszágon kerülnek forgalomba. Van arra lehetőség, hogy a termékeket
külföldre szállítjuk. Ezen szállítást emailban egyeztettjük le a vevővel.
SÉRÜLT CSOMAG
Kérjük, hogy a dobozt kézbesítéskor a kézbesítő előtt
szíveskedjenek megvizsgálni. Ha olyan sérülést tapasztal a dobozon, mely a
benne levő áru károsodására utal, vetessen fel jegyzőkönyvet, és ne vegye át a
csomagot. Ha a dobozon kívül kisebb sérülések vannak, az még vélhetően nem utal
a benne levő termék sérülésére. Jegyzőkönyv hiányában nem áll módunkban
térítésmentesen cserélni a küldeményt.
ELÁLLÁSI JOG
Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.)
Korm. rendelet alapján
Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető
elállási jogról
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja
szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége
körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek
nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!
A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az
indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát
a) termék adásvételére irányuló szerződés
esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha az egyes
termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,az utoljára szolgáltatott
terméknek,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a
fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított
határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 nap.
A jelen pontban foglaltak nem érintik a
fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a
szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban
is gyakorolja.
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés
megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés
megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető
elállási vagy felmondási jog gyakorlása
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm.
rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat
útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával
gyakorolhatja.
A fogyasztó elállási nyilatkozatának
érvényessége
Az elállási jogot határidőben
érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn
belül elküldi. A határidő 14 nap.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy
az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát
annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón
visszaigazolni.
Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó
elállása esetén
Az Eladó visszatérítési kötelezettsége
Ha a fogyasztó a
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől,
az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy
napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett
teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket,
így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem
vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási
mód választásával okozott többletköltségekre.
Az Eladó
visszatérítési kötelezettségének módja
A 45/2014. (II.
26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó
a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési
móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése
alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a
fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által
hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím
következtében történő késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem terheli.
Többletköltségek
Ha a fogyasztó
kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő
fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő
többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási
díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk.
Visszatartási jog
Az Eladó mindaddig
visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket
vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt
visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll módunkban
elfogadni.
A fogyasztó
kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén
A termék
visszaszolgáltatása
Ha a fogyasztó a
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől,
köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított
tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által a
termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben
teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt
elküldi.
A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos
közvetlen költségek viselése
A fogyasztó viseli
a termék visszaküldésének közvetlen költségét. A terméket az Eladó címére kell
visszaküldeni. Ha a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az
üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött - szolgáltatás nyújtásra
vonatkozó - szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése
időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára
megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben
megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell
megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított
teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének
időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.
Kérjük vegye figyelembe, hogy utánvéttel vagy portósan visszaküldött terméket
nem áll módunkban átvenni.
Fogyasztó
felelőssége az értékcsökkenésért
A fogyasztó a
termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges
használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
Az elállási jog
az alábbi esetekben nem gyakorolható
Az Eladó
kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát
a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a
szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a
fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó
tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási
jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára,
illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog
gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó
utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék
esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
Elállási nyilatkozat-minta
A fogyasztó elállási jogát vagy kifejezett és
egyértelmű nyilatkozatával, vagy – választása szerint – a jelen
nyilatkozat-minta kitöltésével és Kiss Tündéhez történő eljuttatása
útján (közlésével) gyakorolhatja.
Kiss Tünde
3176 Hollókő
Béke út 12.
Alulírott
_.....................................................................(név és
azonosító adatok) kijelentem,
hogy a köztem és Kiss Tünde között az alábbi termékek
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..(termékek
név és típus szerinti megjelölése)
adásvétele
tárgyában …………………………………-kor (szerződéskötés dátuma) ……………………………….. azonosító
számon (megrendelés, vagy egyéb nyilvántartási szám megjelölése) létrejött
szerződéstől a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól szóló
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20§-a alapján, a
jelen nyilatkozatommal elállok.
Nyilatkozat kelte __________________ (hely, időpont);
nyilatkozattevő fogyasztó nevének nyomtatott
betűvel feltüntetett és saját aláírása.
KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG,
JÓTÁLLÁS
A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a
45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a
45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával készült.
KELLÉKSZAVATOSSÁG
Milyen esetben élhet Ön a
kellékszavatossági jogával?
Ön az Eladó hibás
teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet
a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen
jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása
szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást
vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény
teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest
aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem
kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos
leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve
mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott
kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét
azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
Milyen
határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát
annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a
figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési
határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a
felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb
elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.
Kivel
szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön az Eladóval
szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen
egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől
számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba
közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a
szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte
után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a
teljesítés időpontjában is megvolt.
Használt termékek
esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági,
jótállási jogok. A használt termékek esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről,
azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló
bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes
hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy
egy használt termék ugyanolyan minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan
vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan
hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a
használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a
használt termék hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor
tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs
felelőssége.
TERMÉKSZAVATOSSÁG
Milyen
esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog
(termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt
vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen
jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági
igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen
esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor
hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban
szereplő tulajdonságokkal.
Milyen
határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági
igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven
belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel
szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági
igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben
gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek
kell bizonyítania.
A gyártó
(forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó
(forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól,
ha bizonyítani tudja, hogy:
- a
terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta
forgalomba, vagy
- a
hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal
időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a
termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából
ered.
A gyártónak
(forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom
figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági
igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve
kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben
érvényesítheti.
JÓTÁLLÁS
Milyen
esetben élhet ön a jótállási jogával?
Az egyes tartós
fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.)
Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles a rendelet 1. számú
mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek,
szerszámok, gépek), valamint az ott meghatározott körben azok tartozékai és
alkotórészei (a továbbiakban - jelen pontban - együtt fogyasztási cikként
hivatkozva) eladása esetén.
Önt milyen
jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
JÓTÁLLÁSI JOGOK
A Vásárló a
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben alapján főszabályként kijavítási és a
„Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok” pontban felsorolt esetekben
kicserélési és pénz visszatérítési igénnyel élhet jótállási igényként az Eladó
felé.
A Vásárló a
kijavítás iránti igényét választása szerint az Eladó székhelyén, bármely
telephelyén, fióktelepén és az Eladó által a jótállási jegyen feltüntetett
javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
Érvényesítési
határidő
A jótállási igény
a jótállás időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003.
(IX. 22.) Korm. rendelet szerint:
a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén
egy év,
b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár
esetén két év,
c) 250 000 forint eladási ár felett három év.
E határidők
elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási cikk kijavítása esetén a
jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az
idővel, amely alatt a Vásárló a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen
nem használhatta.
A jótállási
határidő a fogyasztási cikk Vásárló részére történő átadásakor indul, vagy ha
az üzembe helyezést az Eladó, vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés
napjával kezdődik.
Ha a Vásárló a
fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe,
akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
Jótállási
igény kezelésével kapcsolatos szabályok
A kijavítás
kezelésekor az Eladónak törekedni kell arra, hogy a kijavítást 15 napon belül
elvégezze. A kijavításra nyitva álló határidő a fogyasztási cikk átvételekor
indul.
Ha a kijavítás
vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó a
Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
Ha a jótállási
időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során az
Eladó részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a
vásárló eltérő rendelkezése hiányában az Eladó köteles a fogyasztási cikket
nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség,
az Eladó köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk
ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról
szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat
nyolc napon belül a vásárló részére visszatéríteni.
Vásárló az ÁSZF
elfogadásával hozzájárul, hogy számára a tájékoztatást elektronikus úton vagy a
Vásárló általi átvétel igazolására alkalmas más módon is megvalósulhasson.
Amennyiben az
Eladó nem tudja a fogyasztási cikket 30 napon belül kijavítani:
- ha
a Vásárló ehhez hozzájárult, számára a kijavítás teljesíthető későbbi
határidőben, vagy
- amennyiben
a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel
kapcsolatban nem nyilatkozott, számára a fogyasztási cikket a harmincnapos
határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül ki kell cserélni,
vagy
- amennyiben
a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel
kapcsolatban nem nyilatkozott, de a fogyasztási cikk cseréjére sincs
lehetőség, a fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási
árat kell számára a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő
nyolc napon belül visszatéríteni.
Amennyiben a
fogyasztási cikk 4. alkalommal hibásodik meg a Vásárló jogosult:
- az
Eladó felé kijavítási igényel fordulni, vagy
- a
kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a vételár arányos
leszállítását kérni az Eladótól, vagy
- a
kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V.
törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztási cikket az
Eladó költségére kijavítani vagy mással kijavíttatani, vagy
- amennyiben
a Vásárló ezen jogaival (kijavítás, árleszállítás és mással kijavíttatás
az Eladó költségére) nem él, vagy ezekkel kapcsolatban nem nyilatkozott,
számára 8. napon belül a fogyasztási cikket ki kell cserélni, ha a
fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a fogyasztási cikk számláján,
vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell nyolc napon belül visszatéríteni
számára.
Kivételek
A „Jótállási igény
kezelésével kapcsolatos szabályok” pont alatt írt előírások az elektromos
kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros
kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira,
utánfutóra, valamint a motoros vízi járműre nem vonatkoznak.
Ezen termékek
esetében is köteles törekedni azonban az Eladó arra, hogy a kijavítási igényt
15 napon belül teljesítse.
Ha a kijavítás
vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó a
Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.
Mi a
viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?
A jótállás a
szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető
különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás
esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.
A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített
bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi
csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az
üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem
végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a
vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás
iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.
Az eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a
fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a
jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően
azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a
jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő -így
köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.
Három
munkanapon belüli csereigény
Webáruházon
keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli
csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX.
22.) Korm. rendelet alá tartozó új tartós fogyasztási cikkek esetében lehet
érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a
csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a
termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki kell
cserélnie.
Mikor
mentesül az eladó a jótállási kötelezettsége alól?
Az Eladó a
jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja,
hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk a
figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt,
illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan
nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a
szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.
FELELŐSSÉGVÁLLALÁS
Internetes áruházunkban található információk alapján vásárolt termékek
felhasználása a Vevő felelőssége. Nem vállalunk felelősséget a nem rendeltetés
szerinti felhasználásból származó semmiféle veszteségért, vagy kárért.
KAPCSOLAT, PANASZÜGYINTÉZÉS
Kérjük észrevételeiket,
panaszaikat Kiss Tünde elérhetőségein tegyék meg:
3176 Hollókő, Béke út 12.
info@folkandvintage.hu
Telefon: +36-20-569-7525
A beérkezett panaszokat
megvizsgáljuk és megválaszoljuk.
Amennyiben válaszunkkal nem
ért egyet, úgy felügyeleti szervünkhez (fogyasztóvédelmi hatóság) fordulhat
panaszával.
Hatályos ettől a
naptól: 2021-03-01